14 Şubat 2013 Perşembe

Hamsi Pilavı


Dün akşam yaptığım hamsi pilavını sizlerle paylaşmak istiyorum.Hamsinin her türlüsünü çok severim.Bu tarif de çok güzel denemenizi tavsiye ederim.



Malzemeler: 
300 gr hamsi (temizlenmiş, kılçığı çıkarılmış,yıkanıp süzülmüş)(Üşenmedim saydım 100 tane :) )
Bir miktar mısır unu
1 su bardağı pirinç
1 orta boy soğan
Sıvıyağ
Maydanoz
Nane
Pul biber
Karabiber

Yapılışı:
İç Pilav: Pirinçler yıkanır süzülür. 1 soğan yemeklik doğranır. Sıvıyağ ile soğan pembeleşinceye kadar kavrulur. Pirinç eklenir. 1 su bardağı+ 1 su bardağından bir parmak eksik su eklenir. Suyunu çekince kıyılmış maydanoz, nane, pul biber, karabiber eklenir. Pilavımız hazır...

Tava yağ eklenmeden önce iyice kızdırılır. Sıvıyağ konup altı kısılır. Hamsilerin dışı mısır ununa bulanır ve mısır unlu kısmı altta kalacak şekilde tavaya dizilir. Hamsiler üstüne de döneceğinden tavadan biraz sarkması gerekir. Yani tavanın görünen her yerine hamsi döşenir. İç pilavı eklenir üstü düzlenir ve hamsiler gene dış kısmı mısır ununa bulanarak bu sefer mısır unlu kısmı üstte kalacak şekilde dizilir. Isı artırılarak her tarafı kızaracak şekilde ocakta çevrilerek kızartılır. Bir kapak ya da tabak yardımıyla ters düz edilir. Bu yüzünün de iyice kızarması sağlanır. Pişince bir servis tabağına alınır. Yanına salata yapmayı unutmayın.Afiyet olsun.


Sevgiyle...




2 yorum:

  1. Oy oy, muhteşem görünüyor...

    YanıtlaSil
  2. gece gece nerden gordum simdi bunu.kilo alnamama neden bu blogr ler.ben firinda yapiyorim.ters duz etmeden. misir unduz yappiyorfum birde bole denemeli o zamn ellerine saglik

    YanıtlaSil

Yorum yaptığınız için teşekkürler...